Vinnarbilden av Elias Kull

Vinnarna i fototävlingen Knäpp Sundom 2019

27.09.2019 kl. 09:30

Hem och skola-dagen till ära vill vi presentera vinnarna i fototävlingen Knäpp Sundom 2019.
59 elever hade totalt lämnat in 115 st bilder, de flesta lämnade in två bilder per elev. Domarna Marita Bagge och Michael Borg har var för sig tittat på bilderna och gjort varsin topplista. Domarna hade ingen information om vem som tagit bilderna eller vilken årskurs personen går på.

Plats 1
Bild nr 4, tagen av Elias Kull i ÅK 3

Motivering: Bra bildkomposition i vackra färger och behagligt ljus-åskådliggör en svunnen tidsperiod på Söderfjärden. Bilden är en riktig klassiker där fotografen lyckats fånga höstfärgerna.

Plats 2
Bild nr 24, tagen av Emma Friberg i ÅK 5

Motivering: Spännande bildkomposition i diffust magiskt ljus av känt Sundom objekt.

Plats 3
Bild nr 54, tagen av Agnes Zittra i ÅK 6

Motivering: Fotografen har fotograferat den plats som för tillfället gör Sundom mest känt med samtidigt gjort det på ett udda sätt. Mycket kreativt!

Plats 4
Bild nr 40, tagen av Fanny Martin i ÅK 4

Motivering: Harmonisk bild där ingenting stör de många nyanserna av gråblått.

Plats 5
Bild nr 95, tagen av Alvin Ollikainen i ÅK 1

Motivering: från början är det svårt att se prästgården, vinkeln är spännande och slutresultatet blir bra.

Förutom dessa så kommer även följande bilder att publiceras i Murmursunds Allehanda, de får alltså hedersomnämnande av domarna.
Motiveringen är vackra bilder med ypperlig bildkomposition.

Bild nr 56 (tuppen) tagen av Elvin Rajala i ÅK 1

Bild nr 92 (äpplena) tagen av Måns Kärkinen i ÅK 5

Bild nr 93 (svamparna) tagen av Laura Oikarainen i ÅK 4

Vi vill tacka alla deltagare för alla fina bilder!

Sundom Hem och skola ger även alla elever och lärare en fin väska!