Vinterdag för familjer

24.11.2023 kl. 13:51

Varmt välkomna till Sundom Hem och Skolas vinterdag för hela familjen! Vi kan inte garantera snö, men vi kan garantera annat trevligt!

Loppis
På loppiset får man fritt byta/sälja/köpa främst vintersportsutrustning. I praktiken fungerar loppiset som ett bakluckeloppis på parkeringen. Vill man ta med sig ett bord el.dyl. är det också möjligt (separata försäljningsplatser/-bord erbjuds inte).

Skidvallningskurs
Du kan passa på och få en kurs i hur skidorna ska vallas av Martin Norrgård. Kurs i skidvallning hålls kl. 14 inne i byggnaden där Vasa skidklubb har skiduthyrning.

Hälsa på Aava Kerttus djur
Man får också mata och klappa djur från Aava Kertun kotitila eller gå en liten runda med djuren om man vill.

Glögg & pepparkakor
Hem och skola bjuder på gratis glögg och pepparkakor. Det går även att ta med egen korv och grilla.

Tid: 26.11.2023 kl. 13-15
Plats: