Kallelse till årsmöte för Sundom Hem och Skola rf.

13.09.2023 kl. 19:29

Sundom Hem och Skola rf kallar till årsmöte onsdag 20.9.2023 kl. 18.00 i Sundom skola. På mötet behandlas stadgeenliga ärenden. Varmt välkomna alla föräldrar!

Sundom Hem och Skola är en föräldraförening med syfte att företräda föräldraopinionen i frågor som gäller undervisning och fostran i förhållande till skola och samhälle, att arbeta för samarbete mellan elevernas hem och Sundom skola samt att stöda skolan och hemmen i deras strävan att ge barnen en god uppväxtmiljö.

Föreningen verkar samtidigt för att ge eleverna en liten guldkant i tillvaron i skolan. Under senaste år har detta förverkligats t.ex. genom att bjuda på bulla under Barnkonventionens dag, gett understöd för transporter till Stafettkarnevalen samt andra resor och studiebesök under skoltid, bidrag för anordnandet av friluftsdag på Öjberget, införskaffande av studiestuga till skolkorridoren etc.

Föreningen tar numera även hand om den uppvaktning av lärare och personal i samband med jul och skolavslutning som tidigare gjordes via klassföräldrar.

Mera information om tidigare och kommande aktiviteter kommer i ett nyhetsbrev senare i höst. Följande evenemang är Hem och Skola-dagen som i Sundom firas redan kvällen före med bullfest på skolan torsdag 28.9.

Är du intresserad av att engagera dig i Hem och Skola-verksamheten? Eller bara vill diskutera undervisning och fostran? Kom med på årsmötet 20.9!

Styrelsen för Sundom Hem och Skola.